Titulní obrázek

Novinka - elektromobil od Continentalu

Německá společnost Continental stojí za vznikem černého prototypu hatchbacku Mégane poslední generace. Pod kapotou skrývá klasickou pohonnou jednotku s vnitřním spalováním.

Hledáte nejlevnější povinné ručení pro váš vůz? Využijte Srovnávač pojištění vozidel a ušetřete. Po zadání několika parametrů si můžete vybrat z nabídky více než deseti pojišťoven.

Mégane je poháněn úplně shodným synchronním elektromotorem jako sériový Fluence Z.E. od Renaultu. Motor poskytuje výkon 71 kW (96 k) a točivý moment 226 Nm. Napájení přichází z lithium-iontových článků o kapacitě 18 kWh, které jsou umístěny v podlaze. Na jedno nabití vůz ujede v závislosti na podmínkách až 150 km. Díky desetikilowattové palubní nabíječce jsou baterie připraveny zpět k jízdě za 2,5 hodiny. Černý funkční vzorek je vybaven také pedálem plynu, který Continental označuje zkratkou AFFP.

Veškeré komponenty kromě samotného motoru váží pouhých 154 kg. Konkrétně jde nejen o akumulátory, ale i kompletní elektroniku včetně nárazového senzoru a nezbytného chlazení. Na váze tedy tolik nepřibral. Známé logo bylo nahrazeno emblémem vzpínajícího se koně, který používá Continental. Jezdí na dvacetipalcových kolech obutých do pneumatik Conti.eContact s nízkým valivým odporem rozměru 195/55 R20. Stejné dostane i chystaný sériový Renault Zoe. Ráfky jsou navrženy s ohledem na co nejlepší aerodynamiku.

Také interiér doznal změn. Jiné jsou samozřejmě nezbytné přístroje, ale například i modrošedé čalounění, které je vyrobeno z recyklovatelných materiálů. Zmíněné parametry zajišťují vozu akceleraci z 0 na 100 km/h za 11,9 s, která je určitě dostatečná. Continental tvrdí, že jde pouze o prototyp, výrobu ve vlastní režii určitě nechystá. Jeho vývoj trval půl roku a auto už najezdilo asi 10 tisíc kilometrů. Prozatím není jasné, že by jej nakonec vyráběl sám Renault.