Titulní obrázek

Nový Renault Clio RS

Tento týden se odhalila již čtvrtá generace Renaultu Clio. V plánu je také vrcholná varianta z dílny Renaultsportu. Budoucí Clio však bude dostupné jen s novou šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou EDC (Efficient Dual Clutch).

Povinné ručení je zákonné pojištění vozidla, které chrání motoristy před škodami, které mohou způsobit při svých cestách ostatním. Z tohoto pojištění jsou kryty nejenom poškozená vozidla, silnice, domy, ale i škody na zdraví všech účastníků nehody.

Budou ji moci využít i některé další motorové varianty nového Clia. Pod kapotou vozu se objeví přeplňovaný benzinový 1,6litrový čtyřválec, jehož výkon se má pohybovat okolo hodnoty 149 kW, očekávaný točivý moment je pak 224 Nm. Má se jednat o stejný motor, který se s označením 1,6 DiG-T dodává pro Nissan Juke. Atmosférický dvoulitr se tak s Cliem rozloučí spolu s odcházející aktuální generací RS. Clio IV je výrazně lehčí než předchůdce, lehčí tak bude i vrcholná varianta RS.

Pohotovostní hmotnost aktuálního Clia RS činí 1.240 kilogramů Automobil bude mezigeneračně o něco rychlejší. Budoucí hot hatch by tak mohl akcelerovat z 0-100 km/h za 6,5 sekundy a jet maximální rychlostí 233 km/h. Současné RS je na stovce za 6,9 sekund a jede nejvýše rychlostí 225 km/h.  Nové Clio nebude dostupné s třídveřovou karoserií, RS tak bude pouze pětidveřové.

Automobilka prototyp vozu prezentovala na letošním Festivalu rychlosti v Goodwoodu, z modrobílé kamufláže je ale pouze patrné, že se agresivněji tvarovaný přední nárazník bude podobat tomu z odcházející generace. Použitá kola by měla být 18palcová. V nabídce bude opět ostřeji naladěný podvozek Cup, naopak návrat legendárního označení Clio Williams, o kterém se v posledních měsících spekulovalo, se nechystá. Nová generace Renaultu Clio Renaultsport by měla být oficiálně představena na podzimním pařížském autosalonu, prodej auta by měl být zahájen na začátku léta 2013.